Ministerstwo Zdrowia rozpoczyna realizację projektu „Wdrożenie e-usług w placówkach POZ i ich integracja z systemem e-zdrowia z wykorzystaniem narzędzia centralnego (e-Gabinet+)”
Wartość projektu ogółem wynosi 199 302 875,71 zł. Projekt w 100% finansowany jest ze środków unijnej inicjatywy REACT-EU w ramach działania 11.3 Wspieranie naprawy i odporności systemu ochrony zdrowia, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Udział w realizacji projektu mogą złożyć Podmioty, które posiadają zawartą umowę z NFZ na udzielane świadczeń w rodzaju POZ (co najmniej w zakresie „lekarz POZ”)
Realizacja projektu potrwa do 31 grudnia 2023 r.
Zgodnie z założeniami MZ do głównych celów projektu należy zaliczyć:
- budowę i udostępnienie placówkom POZ rozwiązania centralnego umożliwiającego świadczenie e-usług publicznych oraz integrację z systemem e-zdrowia w zakresie gromadzenia i udostępniania EDM,
- zwiększenie liczby placówek POZ zintegrowanych z platformą P1 w zakresie zdarzeń medycznych i udostępniania EDM,
Zasadnicze etapy projektu to:
- budowa centralnej aplikacji e-Gabinet+, która umożliwia:
– pełną informatyzację procesów placówki związanych z udzielaniem świadczeń, w tym procesów związanych z wymianą Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EDM) oraz rozliczaniem świadczeń (sprawozdawczość do NFZ),
– świadczenie e-usług publicznych,
– integrację z systemem e-zdrowia,
- udostępnienie placówkom Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) aplikacji e-Gabinet+,
- wyposażenie placówek POZ w infrastrukturę teleinformatyczną (sprzęt komputerowy) niezbędną dla świadczenia e-usług i integrację z systemem e-zdrowia.
Projekt nie zakłada przekazywania wsparcia o charakterze pieniężnym.
Procedura naboru jest aktualnie w trakcie przygotowywania. Będziemy Państwa informować na bieżąco o rozpoczęciu naboru oraz terminach realizacji.
Więcej informacji znajdą Państwo w załączniku:
Opis_założeń_projektu_POZ1_e-Gabinet+(20220324_1100).